Tuesday 21 August 2007

اولین ایستگاه فضایی خصوصی




بنا بر بیانیه مرکز هوا و فضای «بیگلو» (Bigelow)، برای اولین بار در دنیا برای احداث اولین ایستگاه فضایی برای اهداف تجاری قبل از سال ۲۰۱۰، سرمایه گذاری خصوصی شده است. هدف این شرکت از ایجاد ایستگاه فضایی این است که در قبال دریافت مبلغی از مشتریان خود آن‌ها را همانند توریست‌ها برای اقامت چند روزه يا حتی چند ساعته به مدار زمین ببرد.
مرکز فضایی بیگلو در نوادا٬ تا کنون دو فضاپیمای Genesis I و Genesis II را که قابلیت گسترش دارند در مدار زمین قرار داده است. این دو فضاپیما به وسیله‌ی موشک‌های روسی Dnepr پرتاب شده‌اند.
این شرکت برنامه ریزی کرده بود که قبل از پرتاب ایستگاه فضایی اصلی با نام«Sundancer» ٬ فضاپیمای سومی را به نام کهکشان (Galaxy) به منظور پشتیبانی درمدار قرار بــدهد. اما بنابر گفته‌ی «رابرت بیگلو» (Robert Bigelow)٬ بنیان‌گذار شرکت٬ به دلیل مخارج سنگین٬ شرکت از این طرح صرف نظر کرده و ابتدا ایستگاه فضایی را پرتاب خواهد کرد.
ایستگاه فضایی Sundancer برای پرتاب در سال ۲۰۱۰ طراحی شده است. اگرچه بیگلو زمان دقیقی را برای پرتاب این ایستگاه فضایی تعیین نکرده است اما اظهار کرده است که زمان این پرتاب می‌تواند زودتر از آن چیزی باشد که پیش بینی کرده‌اند. چگونگی سفر مسافران به ایستگاه Sundancer نیز نامشخص است.
این خبر سه روز بعد از این که شرکت دیگری به نام Galactic Suite اعلام کرد که قصد ساخت هتل فضایی دارد٬ منتشر شد. این شرکت اعلام کرد که هتل فضایی را با ۳ نفر گنجایش تا سال ۲۰۱۲ در مدار قرار خواهد داد.



2 comments:

Anonymous said...

سلام
تبریک میگم وبلاگ قشنگی دارید .......از مطالبتون خوبتون استفاده کردم.... من هم در مورد فیزیک و نجوم می نویسم اگر مایل به تبادل لینگ هستین خبر بدین
باز هم سر می زنم
موفق باشید

Anonymous said...

salam hamed jan
erc az lotfet
man linketoon kardam
ba onvane faza va nojum
eradatmand
felan bye

کار همراه با درآمد در اینترنت