Monday 10 September 2007

آزمایش روبات های مریخ نورد اروپا در بیابان های مراکش



آژانس فضایی اروپا برای آماده سازی روبات های خود در مأموریت سفر به مریخ این روبات ها را در بیابانهای مراکش آزمایش می کند. به گزارش مهر، اعزام روبات های آزانس فضایی اروپا به سیاره مریخ طرف شش سال آینده انجام می شود. به همین منظور متخصصان این سازمان فضایی در زمین مناطقی را که ویژگی های ژئولوژیکی و آب و هوایی ایده آلی برای شبیه سازی سیاره سرخ را دارند پیدا کرده اند. این مناطق در حقیقت بیابان های جنوب غربی مراکش هستند که دارای زمین های ماسه ای و سنگی بسیار شبیه به سطح سیاره سرخ هستند.
متخصصان اسا از سال آینده در این فضاها، آزمایش آماده سازی و ارزیابی روبات های خود را که قرار است در سال 2013 در مأموریت اروپایی " اکسو مارس " به مریخ اعزام شوند آغاز می کند.
تاکنون 592 میلیون یورو برای ماموریت اکسو مارس تصویب شده است. در کنفرانس مقامات اسا که در سال 2005 برگزار شد، مقرر شد که آژانس فضایی اورپا تا سال 2008 براساس پروژه core programme آزمایش هایی را در مراکش برای بررسی روبات های شرکت کننده در ماموریت اکسو مارس انجام دهد. در این برنامه گروهی از بزرگترین کارشناسان اروپا در حوزه ژئولوژی سیاره ای گردهم آمده اند.
براساس پایگاه خبری اسا، این روباتها مجهز به سیستم هایی هستند که توانایی فعالیت خود کار در سطح مریخ را دارند. برای اطمینان از موفقیت اجرای این مأموریت کارشناسان اسا اعلام کردند که به انجام آزمایش ها قبل از پرتاب در مناطق زمینی مشابه مریخ نیاز است. در همین راستا بیابان های مراکش به عنوان گزینه ای مناسب برای انجام این آزمایشات انتخاب شدند.
منبع : خبرگزاری مهر

2 comments:

Anonymous said...

salam
matlabe jalebi bod
ama matlabe ghabkit dar morede siah chale kheili be dardam khord va khoob bood
yani mishe goft besiar jame bod
montazere matalebe badit hastam
movafagh bashi

Anonymous said...

salam matalebe jalebi dari man toro ba esme faza va nojom link kardam to ham inkaro bokon

کار همراه با درآمد در اینترنت